Αποζημίωση ύψους 50.000 για βαριά σωματική βλάβη επιβάτη σε πλοίο

Αποζημίωση

Αποζημίωση ύψους 50.000 ευρώ επιδίκασε το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς σε βάρος γνωστής ναυτιλιακής εταιρείας μετά από την τακτική αγωγή που είχε καταθέσει ο επιβάτης, Μάριος Σταυράκης, ο οποίος τον Αύγουστο του 2018, κατεβαίνοντας τη ράμπα εξόδου επιβατών, η οποία δεν ακουμπούσε σε σταθερό σημείο στην στεριά, τραυματίστηκε βαρύτατα, λόγω της ολισθηρότητάς της.

Σύμφωνα με την απόφαση, το επιβατικό πλοίο δεν είναι αξιόπλοο, γεγονός το οποίο γέννησε το δικαίωμα της αποζημίωσης, καθώς δεν εφαρμόστηκε το σύστημα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, το οποίο αφορά την ασφαλή διαχείριση του πλοίου και κατοχυρώνεται από τους διεθνείς κανόνες και τις συμβάσεις για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα.

Η πληρεξούσια δικηγόρος κ. Μαρία Σπυράκη επισημαίνει: «ακριβώς επειδή δεν είναι αξιόπλοο το πλοίο πρέπει να του απαγορευτεί ο πλους και στη συνέχεια να μεταφερθεί στο καρνάγιο για να επισκευαστεί, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με αποτέλεσμα να τραυματίζονται οι άνθρωποι για υπερκέρδη».

Εκτός όμως από την αποζημίωση σε βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, θα πρέπει να επιβληθεί και πρόστιμο άνω των 500.000 ευρώ από το Λιμενικό και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς δεν τηρήθηκε ο διεθνής κώδικας ασφαλούς διαχείρισης πλοίων, σύμφωνα με την κ. Σπυράκη.

Υπενθυμίζεται ότι ο Μάριος Σταυράκης κατά την διάρκεια της αποβίβασής του από το πλοίο που έκανε το ταξίδι Ικαρία-Πειραιάς γλίστρησε στην ράμπα και υπέστη σοβαρό τραυματισμό, συγκεκριμένα κάταγμα έξω σφυρού και έσω σφυρού [αμφισφύριο] με υπεξάρθρημα αριστερής ποδοκνημικής), που σημαίνει βαριά σωματική βλάβη, όπως αυτό πιστοποιείται από την ιατροδικαστική βεβαίωση του Ιατροδικαστή κ. Ηλία Μπογιόκα, έχασε τις αισθήσεις του και κανείς από τα μέλη του πληρώματος ή τους λιμενοφύλακες δεν του προσέφερε βοήθεια.

Ένας από τους παρευρισκομένους τον βοήθησε να σηκωθεί από την ράμπα εξόδου επιβατών και να τον μεταφέρει στο πλάι, διαμαρτυρόμενος σε έναν από τους ναύτες του πλοίου την ώρα που έγινε αντιληπτό το ατύχημα, ο οποίος του απάντησε: «Τα παράπονά σου στον Ύπαρχο». Στη συνέχεια ο κ. Σταυράκης με μεγάλη δυσκολία στη βάδιση και τη βοήθεια των συγγενών του μεταφέρθηκε υποβασταζόμενος στο αυτοκίνητο της αδελφής του και από εκεί στο Νοσοκομείο Κ.Α.Τ., όπου και υποβλήθηκε άμεσα σε χειρουργική επέμβαση

Η θέση της εταιρείας ήταν ότι δεν αναγνώριζε καν τον τραυματισμό, αφού δεν μεταφέρθηκε με το ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο και δεν έγινε καταγγελία στους λιμενοφύλακες τη στιγμή του τραυματισμού. Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία  δεν διαφύλαξε το καταγραφικό από τις κάμερες του πλοίου, αν και της ζητήθηκε προφορικώς και εγγράφως από την πρώτη στιγμή, όπως όφειλε.

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι όταν η δικηγόρος μίλησε με το νομικό τμήμα της εταιρείας για να ενημερώσει ότι ζητάει τουλάχιστον 100.000 ευρώ αποζημίωση για τον τραυματισμό του κ. Σταυράκη, της απάντησαν: «Γιατί; Τι είναι ο πελάτης σας; ποδοσφαιριστής;», μια απάντηση, η οποία δείχνει ότι κατά την άποψη της εταιρείας, μόνο οι ποδοσφαιριστές δικαιούνται να έχουν πόδια, σύμφωνα με την κ. Σπυράκη.

 

 

Γίνετε συνδρομητές στο «Δικαστικό Ρεπορτάζ», το κορυφαίο μηνιαίο περιοδικό για τη Δικαιοσύνη. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις