Οι έγγραφες εξηγήσεις του πατρός Αντωνίου
Κατατέθηκαν διά των συνηγόρων του, Γ. Κώτσου, Θρ. Κονταξή και Τ. Τριανταφύλλου
«Απολύσαμε παιδαγωγό φίλη του 19χρονου η οποία ασέλγησε σε 12χρονο»
Τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου η κλήση σε απολογία του ιδρυτή της «Κιβωτού» – Σε εξέλιξη και η οικονομική έρευνα!
Αποκλειστικό
Του
ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑΚΗ
Τις έγγραφες εξηγήσεις που έδωσε ο πατήρ Αντώνιος για τις βαρύτατες κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος που αντιμετωπίζει παρουσιάζει αποκλειστικά η «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ».
Ο ιδρυτής της «Κιβωτού του Κόσμου» κατηγορείται για κατάχρηση ανηλίκων σε ασέλγεια κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση και βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με την κακουργηματική κατηγορία της κατάχρησης ανηλίκων σε ασέλγεια κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση. Το βαρύ κατηγορητήριο άσκησε σε βάρος του πατρός Αντώνιου η Εισαγγελία της Αθήνας στις αρχές Απριλίου μετά από καταγγελίες που έκαναν ένας 19χρονος κι ένας 15χρονος για σεξουαλική κακοποίηση. Τα στοιχεία της δικογραφίας είναι αυτά που μελετά η αρμόδια ανακρίτρια.
Στο πολυσέλιδο σημείωμα παροχής εξηγήσεων που παρέδωσαν στην Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών οι συνήγοροί του, ο πατέρας Αντώνιος ισχυρίζεται ότι όλες οι κατηγορίες αποτελούν προϊόν σκευωρίας. Χαρακτήρισε μάλιστα ψευδείς τις καταγγελίες εις βάρος του.
Κάνει λόγο για «ανύπαρκτη ποινική υπόθεση που επιχειρείται να στηριχθεί σε κραυγαλέες αναλήθειες, φήμες, διαδόσεις, ψευδή και κατασκευασμένα δημοσιεύματα, με τη σύμπραξη καλοθελητών, που εποφθαλμιούν το έργο της ‘‘Κιβωτού’’».
Αναφέρει μάλιστα ότι οι μάρτυρες κατηγορίας ακολουθεί ο ένας τα βήματα του άλλου όσον αφορά τις κατηγορίες σε βάρος του με σκοπό να δημιουργήσουν ένα αληθοφανές μοτίβο.
Στο πλαίσιο αποδόμησης του κατηγορητηρίου ο πατέρας Αντώνιος παρουσιάζει τους συγκεκριμένους μάρτυρες ως άτομα με βεβαρυμένο ποινικό ιστορικό, από χρήση ναρκωτικών μέχρι κλοπές κ.ά.
Επαφές με ανήλικο
Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι έδιωξαν μια πρώην παιδαγωγό της σχολής το 2018 η οποία έχει φιλικές σχέσεις με μάρτυρες κατηγορίας, επειδή φέρεται να είχε σεξουαλικές επαφές με 16χρονο τρόφιμο. Παρατίθενται μάλιστα και ερωτικά μηνύματα που έστελνε η γυναίκα στον ανήλικο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η αρμόδια ανακρίτρια που έχει αναλάβει την υπόθεση αναμένεται να καλέσει σε απολογία τον πατέρα Αντώνιο και τους άλλους επτά κατηγορουμένους στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου. Η δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης θα πάρει χρόνο, καθώς οι συνήγοροι των κατηγορουμένων αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία προκειμένου να λάβουν αντίγραφα της δικογραφίας. Μετά την απολογία οι δικαστικές Αρχές θα αποφασίσουν για το αν οι κατηγορούμενοι θα κρατηθούν προσωρινά ή όχι.
Παράλληλα, ποινική δίωξη ασκήθηκε σε βάρος του πατρός Αντώνιου και επτά εργαζομένων της «Κιβωτού» για μια σειρά από κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος κατά συρροή: Βαριά σωματική βλάβη ανηλίκων, επικίνδυνη σωματική βλάβη ανηλίκων, απλή σωματική βλάβη, απειλή σε βάρος ανηλίκων, έκθεση ανηλίκων σε κίνδυνο.
Ο ιδρυτής της «Κιβωτού» κατηγορείται για ηθική αυτουργία. Το συγκεκριμένο κατηγορητήριο θα διαχωριστεί, καθώς υπάρχει κίνδυνος παραγραφής γιατί οι συγκεκριμένες ενέργειες φέρονται να έχουν τελεστεί από τον Απρίλιο του 2018 έως τον Αύγουστο του 2022. Η δίκη αυτή αναμένεται να προσδιοριστεί το αμέσως επόμενο διάστημα. Θα εκδικαστεί από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών.
«Αβάσιμες κατηγορίες»
Στο σημείωμα παροχής εξηγήσεων που κατατέθηκε διά των συνηγόρων του, Γ. Κώτσου, Θρ. Κονταξή και Τ. Τριανταφύλλου, ο πατέρας Αντώνιος έκανε αρχικά μια εκτενή αναφορά στα 25 χρόνια λειτουργίας της «Κιβωτού του Κόσμου». «Προς αμαύρωση της ως άνω ανεπίληπτης προσπάθειας πολλών ανθρώπων επί σειρά δεκαετιών, υποβλήθηκαν, εν αιθρία, όλως αβάσιμες, αστήριχτες, βρίθουσες προκλητικών ψευδών καταγγελίες σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, και κατά τρόπο που η επόμενη ‘‘αντέγραφε’’ τις αοριστολογίες και τα αβάσιμα περιστατικά της προηγούμενης (= απόδειξη της αναλήθειάς τους). Η σκοπιμότητα προφανής», επισημαίνει το σημείωμα και συνεχίζει: «Η πρωτοτυπία στην υπό κρίση περίπτωση για τα δικαστικά δεδομένα έγκειται στο εξής: Κατά τον τρόπο που υποβλήθηκαν οι εν λόγω καταγγελίες (= αντιγράφοντας εκάστη εξ αυτών δήθεν όμοιο τρόπο δράσης των καταγγελλομένων προσώπων, προκειμένου να αποκτήσουν αληθοφάνεια τα αναφερόμενα σε αυτές περιστατικά), δεν αρκούσαν προς στοιχειοθέτηση συγκεκριμένων κατηγοριών προς διερεύνηση. Προς σύνταξη, λοιπόν, πάση θυσία των υπό κρίση ‘‘κατηγορητηρίων’’, οι καταγγελίες ‘‘κατασκευάστηκαν’’ ανεπιτρέπτως, διά ‘‘ανασύνθεσης’’ – ‘‘εμπλουτισμού’’ γεγονότων, με αποτέλεσμα τα διαλαμβανόμενα στα κατηγορητήρια να μην ταυτίζονται με τα διαλαμβανόμενα στις αντίστοιχες καταγγελίες».
«Με βάση τις παραπάνω ψευδείς καταγγελίες συντάχθηκαν αόριστα ‘‘κατηγορητήρια’’, χωρίς καν ειδικότερη περιγραφή των απαιτούμενων περιστάσεων (τρόπου, χρόνου, μεθόδου), παρά την προφανή αντιφατικότητά τους» αναφέρει ακόμα ο πατέρας Αντώνιος. Ο ίδιος άφησε αιχμές σε βάρος του 19χρονου που τον κατήγγειλε πρώτος.
«Η μεθοδευμένη δράση του πρώτου και κύριου καταγγέλλοντος εξακολουθεί, αφού περιφέρεται άνευ δικαιώματος στις δομές, προσπαθώντας να στηρίξει τα ψεύδη του. Ευτυχώς τον διαψεύδουν κατηγορηματικά πληθώρα παιδιών. Η ανύπαρκτη ποινική υπόθεση επιχειρείται να στηριχθεί σε κραυγαλέες αναλήθειες, φήμες, διαδόσεις, ψευδή και κατασκευασμένα δημοσιεύματα, με τη σύμπραξη καλοθελητών, που εποφθαλμιούν το έργο της ‘‘Κιβωτού’’», τονίζει.
Στο κείμενο ο ιερέας αναφέρει: «Φέρομαι να εκκινώ να ‘‘παρενοχλώ’’ τον ως άνω καταγγέλλοντα σε ηλικία 17 ετών, παρά το γεγονός ότι φιλοξενείται στην ‘‘Κιβωτό του Κόσμου’’ από την ηλικία των 6 ετών και αφού η μητέρα του είχε ήδη αναλάβει την επιμέλειά του.
– Φέρομαι ‘‘να εντείνω δε την πίεσή μου’’ προς τον καταγγέλλοντα και υποτιθέμενο θύμα, πλησίστια στην ενηλικίωσή του (άνοιξη και καλοκαίρι του 2021).
– Μολονότι, περιγράφομαι ως δήθεν ‘‘παιδόφιλος’’, ο οποίος επιχειρώ να κακοποιήσω με κάθε ευκαιρία των καταγγέλλοντα, ο ίδιος επιμελούμαι της μεταφοράς του, στον Βόλο και την Καλαμάτα. Ποιος θύτης άραγε απομακρύνει το θύμα από τη σφαίρα της αμέσου επιρροής του;
– Συγχρόνως, ο υπογράφων (φερόμενος ως δήθεν κακοποιητής – παιδόφιλος) δεν έχω εμφανιστεί ποτέ γυμνός ενώπιον του υποτιθέμενου θύματός μου: ‘‘…Δεν τον έχω δει ποτέ γυμνό…’’. Το φερόμενο δηλ. θύμα της κακοποίησης και καταγγέλλων δεν με έχει δει ποτέ γυμνό, όπερ ωστόσο έχει διαψεύσει ο φίλος του Α. στα πλαίσια της από 23.9.2022 ένορκης κατάθεσής του, ο οποίος αναφέρει ότι: ‘‘…Ο πάτερ Αντώνιος ήταν όρθιος, γυμνός απ’ τη μέση και κάτω και ο Π… καθόταν στο κρεβάτι και του έκανε στοματικό έρωτα’’».
«Προϊόν σκευωρίας
όλες οι κατηγορίες»
Κατηγορεί τους καταγγέλλοντες και ιδιαίτερα τον 19χρονο ότι «ασέλγησε σε 14χρονη»!
Συγκεκριμένα ο πατήρ Αντώνιος στις έγγραφες εξηγήσεις σημειώνει πως: «Ο καταγγέλλων φέρεται δήθεν εκβιαζόμενος από εμένα τον ίδιο και υποτιθέμενο κακοποιητή, αναφορικά με τη συνέχιση της οικονομικής ενίσχυσης προς τη μητέρα του, η οποία φιλοξενούνταν σε οικία της ‘‘Κιβωτού του Κόσμου’’. Ωστόσο, καίτοι ο καταγγέλλων έχει αποχωρήσει από την ‘‘Κιβωτό του Κόσμου’’ ήδη από τον Ιανουάριο του 2022 και η επίμαχη πρώτη κατάθεσή του δίνεται στις 16.11.2022, τίποτε δεν είχε αλλάξει όσον αφορά το status της μητρός του και την παροχή βοήθειας προς το πρόσωπό της από την ‘‘Κιβωτό του Κόσμου’’ μέχρι την παραμονή της κατάθεσης του ως άνω (οπότε και εξαφανίστηκε η, σχεδόν κατάκοιτη, μητέρα του από τη δομή, με δική της απόφαση, την προτεραία δηλ. της κατάθεσης του γιου της). Ουδέποτε δηλ. διακόπηκε η παροχή βοήθεια προς αυτήν.
Πότε, άραγε, αποφασίζει ο ενήλικος -ήδη από τον Αύγουστο του 2021- καταγγέλλων να ορθώσει το ανάστημά του, να συγκρουστεί με εμένα τον δήθεν κακοποιητή και την ‘‘Κιβωτό του Κόσμου’’; Μετά τον Ιανουάριο του 2022 και ειδικότερα μετά την εμπλοκή του στη διαπραχθείσα κλοπή της δομής στον Βόλο…».
Αποδόμηση καταγγελιών
Ο πατέρας Αντώνιος στρέφει τα βέλη του και προς τους μάρτυρες κατηγορίας. «Εκ της συγκριτικής επισκόπησης δε και των υπολοίπων μαρτυρικών καταθέσεων, προκύπτει ότι ο καθένας ‘‘μάρτυρας’’ εισφέρει μία διαφορετική εκδοχή του τι ακριβώς είχε συμβεί, παρά το γεγονός ότι άπαντες αντλούν πληροφόρηση από τον ίδιο τον ψευδόμενο καταγγέλλοντα», σημειώνει και συνεχίζει: «Η Α. (στενή φίλη του Γ.) μεταφέρει ότι ο ίδιος παρενόχλησα τον O. (πιάνοντας δήθεν τα γεννητικά όργανά του μέσα στη θάλασσα). Εν συνεχεία, αναφέρει ότι ο καταγγέλλων της εμπιστεύθηκε ότι ο ίδιος δήθεν έπιασα τα γεννητικά του όργανα κατά τη διάρκεια του μασάζ, καθ’ ον χρόνο ο ίδιος ο καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι δεν τον άγγιξα ποτέ στα γεννητικά του όργανα, αρνούμενος όσες φορές δήθεν το επιχείρησα.
Ο M.L. (φίλος του 19χρονου), πάλι στο ίδιο πνεύμα, αναφέρει ότι ο καταγγέλλων του εμπιστεύθηκε ότι ο ίδιος δήθεν έπιασα τα γεννητικά του όργανα και τα οπίσθια, καθ’ ον χρόνο ο ίδιος ο καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι δεν τον άγγιξα/έπιασα ποτέ στα γεννητικά του όργανα (αρνούμενος όσες φορές δήθεν το επιχείρησα)» επισημαίνει ο ιδρυτής της «Κιβωτού».
Σεξουαλική κακοποίηση
Ο πατήρ Αντώνιος παρουσιάζει τους καταγγέλλοντες ως παραβατικούς με σκοπό να αναδείξει, όπως αναφέρει, ότι είναι αναξιόπιστοι:
«Το καλοκαίρι του 2021, κατά τη διάρκεια επίσκεψής μου στη δομή της Χίου, συνοδευόμενος από πλείονα παιδιά, (μεταξύ των οποίων και ο καταγγέλλων, ενήλικος πλέον τότε), παρατηρήθηκε ότι ο Α.Μ. από κοινού με τον Π.Γ. και τον Α.Α. διοργάνωναν εν κρυπτώ νυχτερινές φυγές (κόντρα στους κανόνες λειτουργίας της δομής), κατά τις οποίες μετέβαιναν στην πόλη της Χίου, όπου κατανάλωναν αλκοόλ και προέβαιναν σε βανδαλισμούς καταστρέφοντας ξένες περιουσίες (π.χ. τζαμαρίες)».
Ο ιερέας αναφέρει ότι το ίδιο έτος ο καταγγέλλων Π.Γ. κακοποίησε σεξουαλικά μία 14χρονη φιλοξενούμενη στη δομή. Στη συνέχεια κάνει αναφορά σε μία παιδαγωγό, τη Μ.Φ., την οποία κατηγορεί ότι είχε προβεί σε ασελγείς πράξεις σε βάρος ενός 12χρονου τροφίμου της δομής στη Χίο.
«Πρόκειται περί παιδαγωγού η οποία απομακρύνθηκε από τη δομή της Χίου ήδη από τον Σεπτέμβρη του 2018, κατόπιν καταγγελίας του φιλοξενούμενου εφήβου… (16 ετών), σύμφωνα με τον οποίο η τελευταία προέβη σε ανάρμοστη πράξη (φιλί στο στόμα προς τον ανήλικο)».
Ο ιερέας αναφέρει ότι η συγκεκριμένη παιδαγωγός είχε αποκτήσει επαφές με τον 19χρονο καταγγέλλοντα και με έναν φίλο του. Επισημαίνει μάλιστα ότι ο αδελφός του Α.Α.: «Είχε στην κατοχή του κάρτα sim, την οποία του είχε προμηθεύσει η Φ. προκειμένου να επικοινωνεί μαζί της.
Η τελευταία προέτρεπε τον ανήλικο να απουσιάσει αδικαιολόγητα από το σχολείο προκειμένου να συναντηθεί μαζί της». Στις γραπτές εξηγήσεις ο πατήρ Αντώνιος προσκόμισε και το περιεχόμενο από γραπτά μηνύματα μεταξύ της απολυμένης πλέον παιδαγωγού και του ανήλικου:
«…Και ν ερχόμουν ούτε θα μπορούσα να σε αγκαλιάσω ούτε να σου μιλήσω…»
«…Σ αγαπώ πολύυ»
«Πολύ χάρηκα που σας είδααα μεγαλώσατε και μην σχολιάσεις
ίδια είμαι και κούκλα όπως πάντα…»
«Να έρθω να σε απαγάγω?? Δεν κωλώνω ξέρεις…»
«Άνετα ερχόμουν»
«Από την τελευταία φορά που είχαμε βρεθεί στο καστέλο έχω χάσει 8 κιλά»
«…θα μπορείς να στέλνεις με τον παπά εδώ? Σβήνε το μήνυμα μην γίνει καμιά στραβή»
Μ.Φ.: «Θέλω να κανονίσεις να κατέβεις αλλά να κάτσεις λίγο να πάμε καμιά βόλτα ή και για φαγητό. Δύσκολο αλλά…»
Α.: «Όλα το προσπαθήσεις…»
Μ.Φ.: «Με προσοχή όμως μην σε μπλέξω… Αλλιώς όταν ανοίξουν τα σχολεία. Κοπάνα μια μέρα…»,
Ο ιερέας προσκόμισε φωτογραφίες στις οποίες απεικονίζεται η παιδαγωγός σε νυχτερινή έξοδο (με τη συνοδεία αλκοολούχων ποτών), μαζί με τον 19χρονο και τον αδελφό του ανηλίκου που ανέφερε ότι η Φ. είχε κάνει ανάρμοστες πράξεις μαζί του.
«Από τα παραπάνω προκύπτει όχι μόνο η παραβατική συμπεριφορά της ως άνω παιδαγωγού αλλά και η ανησυχία της λόγω της παρουσίας μου στη Χίο», συμπληρώνει.
15χρονος
Στις γραπτές εξηγήσεις ο ιερέας αναφέρει για τον δεύτερο καταγγέλλοντα: «Η εν γένει συμπεριφορά του δεν παραπέμπει σε ανήλικο παιδί κακοποιηθέν, αλλά σε ανήλικο ευθέως καθοδηγούμενο να καταθέσει όσα έχει ήδη ισχυριστεί ο ‘‘έμπιστος 19χρονος φίλος του’’ (σ.σ. πρώτος καταγγέλλων). Τα υποτιθέμενα δε πραγματικά περιστατικά μεταφέρονται με αντιφατικό τρόπο τόσο από τον ίδιο τον ανήλικο όσο και από τους υποτιθέμενους μάρτυρες οι οποίες φέρονται να διαπιστώνουν τάχα ύποπτη συμπεριφορά από την πλευρά μου.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την αξιολόγηση του περιεχομένου της δεύτερης κατάθεσης του ανηλίκου ότι ο τελευταίος είχε δηλώσει την έντονη επιθυμία του να επιστρέψει στη μητέρα του (η μητέρα έκανε προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση συναντώντας ωστόσο τη σθεναρή άρνηση της αρμοδίας Εισαγγελίας). Η υιοθέτηση λοιπόν των σε βάρος μου κατηγοριών ίσως φαντάζει για τον ανήλικο και ένας τρόπος επιστροφής στη μητέρα του…».
Στις έγγραφες εξηγήσεις ο πατήρ Αντώνιος επισημαίνει ακόμα: «Η περιγραφή των υποτιθέμενων περιστατικών κακοποίησης ακολουθούν τις αντίστοιχες περιγραφές του έμπιστου φίλου του, Γ. (σ.σ. 19χρονου), χωρίς καν να τοποθετούνται σε πρόσφορο τόπο ή χρόνο. Κατά την περιγραφή, δέχεται ερωτήσεις οι οποίες είτε εμπεριέχουν ήδη την απάντηση (επιλέγοντας ο εξεταζόμενος μία εκ των προσφερόμενων εκδοχών) ή είναι επιδεκτικές απαντήσεων μονολεκτικών ‘‘ναι’’ ή ‘‘όχι’’.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι καλείται να περιγράψει τίνι τρόπω ο ίδιος ότι δήθεν τοποθετούσα τα δάχτυλά μου εντός της μύτης του, κατά τη διάρκεια ταξιδιού με πλείονα πρόσωπα, εντός αυτοκινήτου, και αδυνατεί να δώσει μία λογικοφανή εκδοχή του τι είχε γίνει (χωρίς μάλιστα να καταστεί αντιληπτό από τους συνεπιβαίνοντες).
Συνεπώς η κατάθεσή του στερείται αυθορμητισμού, δηλ. δεν συνιστά ελεύθερη ανάκληση περιγραφών, η οποία άλλωστε θα προϋπόθετε ανοιχτού τύπου ερωτήσεις.
Σε κάθε περίπτωση και όσον αφορά την καθοδήγηση της κατάθεσής του είναι ενδεικτικό το παρακάτω χωρίο:
‘‘…Στην αρχή δεν το πίστευα γιατί έβλεπα ότι είναι ιερέας και δεν θα γινόταν και μετά, όταν μου εξήγησαν και ο παιδαγωγός π.χ. που του είχα πάντα εμπιστοσύνη και μου εξήγησαν μεγαλύτεροι και καταλαβαίνουν, μου εξήγησε ότι αυτό δεν είναι σωστό και ότι ήθελε κάτι από εμένα γιατί εγώ δεν το καταλάβαινα γιατί ήμουν μικρός και για αυτό…» αναφέρει ο ιερέας. Ο ίδιος σημειώνει ακόμα ότι ο 15χρονος προσήλθε να καταθέσει συνοδευόμενος από τον 19χρονο και μία καθηγήτρια Δικαστικής Ψυχολογίας. Αφήνει μάλιστα ερωτηματικά για την παρουσία και τον ρόλο της δικαστικής ψυχολόγου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θεσσαλονίκη: Οκτώ μήνες φυλάκιση, με αναστολή, στον Ιβάν Σαββίδη για το όπλο στο ΠΑΟΚ – ΑΕΚ
Αποκάλυψη: Ο μαστροπός της «Κιβωτού» και το 14χρονο θύμα
Ανωμοτί εξηγήσεις
Παράλληλα τρέχει η έρευνα των οικονομικών της «Κιβωτού του Κόσμου». Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας Ιωάννης Σέβης αναμένεται να καλέσει 11 άτομα προκειμένου να δώσουν ανωμοτί εξηγήσεις.
Με εισαγγελική παραγγελία η Οικονομική Αστυνομία κάνει «φύλλο και φτερό» τα οικονομικά της «Κιβωτού».
Έχει ζητηθεί ακόμα να ανοίξουν οι τραπεζικοί λογαριασμοί έντεκα φυσικών προσώπων. Του πατέρα Αντωνίου, της πρεσβυτέρας, συγγενικών τους προσώπων καθώς και μελών της διοίκησης του ιδρύματος. Θα ερευνηθούν ακόμα οι εταιρικοί λογαριασμοί της τελευταίας πενταετίας. Για το ίδιο χρονικό διάστημα θα γίνει εκτενής διαχειριστικός και φορολογικός έλεγχος στα οικονομικά της δομής. Εξετάζεται ακόμα εάν η «Κιβωτός» έχει λάβει χρηματοδότηση και επιχορηγήσεις από κρατικούς φορείς και ευρωπαϊκούς πόρους.
Παραβιάσεις δικαιωμάτων
«Καίει» τον πατέρα Αντώνιο το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη το οποίο αναφέρει ότι υπήρξαν τιμωρίες, απομόνωση και άλλες σοβαρές παραβιάσεις στα δικαιώματα των παιδιών που φιλοξενούνταν στις δομές της «Κιβωτού του Κόσμου»: «Διαπιστώθηκαν αυθαίρετες και επιζήμιες για τα παιδιά πρακτικές που αφορούσαν σε βασικούς τομείς της ζωής τους, όπως τη διαχείριση της συμπεριφοράς και των δυσκολιών τους, την εκπαίδευση και προετοιμασία για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας, την επικοινωνία με την οικογένειά τους και άλλα πρόσωπα εκτός της οργάνωσης, τον σεβασμό της προσωπικότητας και της ιδιωτικής τους ζωής, και την κοινωνική τους ζωή και συμμετοχή με τρόπο ανάλογο με τους λοιπούς συνομηλίκους τους», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Στο πόρισμα σημειώνεται επίσης ότι ο πατήρ Αντώνιος, αν και δεν συμμετείχε στο Δ.Σ. του Ιδρύματος, είχε πρωταρχικό ρόλο στη λειτουργία της οργάνωσης και στη λήψη αποφάσεων σε όλους τους τομείς.
Όπως επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη, «βασικό πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι υπήρξε απουσία ελέγχου λόγω του κύρους και της ευρείας κοινωνικής αποδοχής που περιέβαλλαν τη δημόσια εικόνα του πατέρα Αντώνιου και τα οποία είχαν καταστήσει την ‘‘Κιβωτό του Κόσμου’’ ουσιαστικά υπεράνω κριτικής ή ελέγχου από τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας».
Από την ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ που κυκλοφορεί