Δικαστική απόφαση για Τέμπη: Ο ΟΣΕ έπρεπε να είχε απορρίψει την μετάταξη του σταθμάρχη λόγω ηλικίας

ξυλολίου

Ευθύνες στον ΟΣΕ αναφορικά με τη μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας που το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών είχε βάρδια, επιρρίπτει η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την με την οποία επιδικάστηκε αποζημίωση ύψους 800.000 ευρώ στην οικογένεια ελεγκτή που επέβαινε στην επιβατική αμαξοστοιχία.

Ρεπορτάζ Βαγγέλης Τριάντης

Πρόκειται για απόφαση «καταπέλτη» κατά των ΟΣΕ και Hellenic Train, καθώς το Δικαστήριο έκρινε μεταξύ άλλων ότι το βράδυ της τραγωδίας δεν λειτουργούσαν τα απαραίτητα «τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας» που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα, παρά το ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη της Λάρισας.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, ο ΟΣΕ δεν θα έπρεπε να είχε κάνει αποδεκτή τη αίτηση μετάταξης που είχε υποβάλλει το 2022 ο σταθμάρχης, επειδή υπερέβαινε το όριο ηλικίας.
Πιο αναλυτικά, όπως επισημαίνεται, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης είχε προσληφθεί το 1989 στον ΟΣΕ ως αχθοφόρος. Το 2011 μετατάχθηκε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας ενώ στις 6 Μαρτίου του 2018 κατατάχθηκε σε νέο κλάδο με ειδικότητα ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.

Τον Απρίλιο του 2022 ο σταθμάρχης (υπηρετούσε ακόμη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση), υπέβαλε αίτηση για μετάταξη στον ΟΣΕ για τη θέση σταθμάρχη. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στη δικαστική απόφαση, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης «υπερέβαινε κατά 10 περίπου χρόνια το ηλικιακό όριο των 48 ετών που είχε θέσει ο ΟΣΕ».

Παρόλα αυτά, τον Ιούνιο του 2022 το υπουργείο Εσωτερικών με απόφαση της τότε πολιτικής ηγεσίας«ανέβασε το όριο ηλικίας για τους υπαλλήλους ΔΕ κατηγορίας μεταξύ αυτών και των σταθμαρχών από τα 28 στα 42 έτη».

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στη δικαστική απόφαση, «το Τριμελές Όργανο Αξιολόγησης του ΟΣΕ όφειλε να απορρίψει την αίτηση μετάταξης του παραπάνω σταθμάρχη λόγω έλλειψης του πρόσθετου απαιτούμενου προσόντος, δηλαδή της μη υπέρβασης του 48ου έτους ηλικίας και να μην παράσχει τη σύμφωνη γνώμη του», παρά την απόφαση του τότε υπουργού Εσωτερικών. Και αυτό διότι, στις 13 Μαΐου του 2022 που έγινε δεκτή η μετάταξη του σταθμάρχη δεν είχε «εκδοθεί ο νέος εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του ΟΣΕ με την παραπάνω απόφαση του υπουργού Εσωτερικών».

Ο νέος κανονισμός δημοσιεύτηκε στα τέλη Μαΐου του 2022 και επομένως το Τριμελές Συμβούλιο του ΟΣΕ έπρεπε να είχε απορρίψει την αίτηση του σταθμάρχη.

Διαβάστε αναλυτικά το απόσπασμα από τη δικαστική απόφαση:

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τέμπη: Η πρώτη Δικαστική απόφαση «βόμβα» – Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας δεν θα είχε γίνει δυστύχημα – Δεν έπρεπε να γίνονται δρομολόγια

Πρόεδρος ΣτΕ: Η κοινωνία βράζει, η Δικαιοσύνη αργεί – Δεν δικαιούμαστε μισθολογικές αξιώσεις

Γίνετε συνδρομητές στο «Δικαστικό Ρεπορτάζ», το κορυφαίο μηνιαίο περιοδικό για τη Δικαιοσύνη. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις