Απολογία Λιγνάδη: Επίθεση κατά πάντων -«Όλα είναι κατασκευασμένα, ποτέ δεν είχα συνευρεθεί με ανήλικα άτομα»

Λιγνάδη
Ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης, αποχωρεί από τον εισαγγελέα μετά την απολογία του σχετικά με τις κατηγορίες σε βάρος του, Αθήνα Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

Σε μία επίθεση κατά πάντων, δίχως ωστόσο να είναι σε θέση να δικαιολογήσει επαρκώς τους λόγους που τόσοι ετερόκλητοι άνθρωποι “στράφηκαν εναντίον του”, προχώρησε ο Δημήτρης Λιγνάδης κατά την τρίωρη περίπου απολογία του ενώπιον της 19ης τακτικής ανακρίτριας.

Ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης, αφού πρώτα αρνήθηκε με κατηγορηματικό τρόπο την κατηγορία του βιασμού κατά συρροή, χαρακτήρισε “απόλυτα ψεύδη” τα όσα περιγράφουν οι καταγγέλοντες, έκανε λόγο για “ιδεολογικές αντιθέσεις” με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, ενώ κατηγόρησε ακόμη και τους δικηγόρους πολιτικής αγωγής ότι εκείνοι κατασκεύασαν την ιστορία.

“Όλα αυτά είναι κατασκευασμένα καταρχάς στο “εργαστήριο” του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου το οποίο από τη στιγμή που ανέλαβα διευθυντής το Εθνικό Θέατρο το Σεπτέμβριο του 2019, βρίσκονταν σε ιδεολογική αντίθεση με το πρόσωπο μου. Καταρχάς για τις πολιτικές μου πεποιθήσεις (είχα καταφερθεί κατά της κυβέρνησης Ζυριζα), δεύτερον επειδή προέβην σε εμβληματικές για εμένα ενέργειες που είμαι σίγουρος ότι τους ενοχλούσαν, στην ονοματοδοσία μίας αίθουσας του Εθνικού Θεάτρου με το όνομα “Ελένη Παπαδάκη” και στην κατάργηση της μέχρι τότε “πειραματικής σχολής” όπου ήταν προσανατολισμένη στην αποδόμηση και στον μοντερνισμό και στη θέση της την ίδρυση Ερευνητικής Σκηνής για το αρχαίο δράμα. Δε μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην πατρίδα, την ιστορία και τότε το καλοκαίρι που μας πέρασε στην παράσταση “Πέρσες” στην υπόκλιση φίλησα το ομοίωμα του Παρθενώνα. Για το λόγο αυτό μου έγινε bullying από τa αριστερίζοντα media” είπε χαρακτηριστικά.

Ερώτηση: Αυτοί οι λόγοι θεωρείτε ότι συνετέλεσαν στην κατασκευή καταγγελιών εναντίον σας;

Απόκριση: Αυτοί οι λόγοι και θα μπορούσα να προσθέσω, πάντα εικάζοντας, τη ζηλοφθονία για την ανάληψη αυτού του ύψιστου αξιώματος για τον πολιτισμό, καθώς και ότι ο τρόπος Διοίκησης που άσκησα εγώ μέχρι να παραιτηθώ, για λόγους οικονομικού και εργασιακού εξορθολογισμού, ξεβόλεψε πολλούς.

“Προσπαθώ να βρω γιατί να πει αυτά τα απόλυτα ψεύδη”

Για την πρώτη πράξη που φέρεται να τελέστηκε τον Αύγουστο του 2010, ο Δημ. Λιγνάδης υποστηρίζει ότι δεν είχε καμία σχέση με τον καταγγέλλοντα, απλά γνωρίζει ποιος είναι. Ωστόσο δεν μπόρεσε να απαντήσει στην ερώτηση της ανακρίτριας για ποιο λόγο ύστερα από τόσα χρόνια κάποιος να προβεί σε μία τέτοια κατηγορία. «Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο, θα μπορούσα όμως να εικάσω. Θα μπορούσα να εικάσω ότι επειδή εδώ και πάρα πολύ καιρό, έχει προεξοφληθεί μία προαναγγελθείσα καταιγίδα φημών και καταγγελιών σε βάρος μου, θεωρώ ότι άνοιξε μια χοάνη που ο καθένας θα μπορούσε για “Χ” λόγους να πει το κατιτίς του. Εάν θα πρέπει να εικάσω κάποιο λόγο θα ήταν ίσως ότι δεν μπόρεσε να γίνει στη ζωή του, όπως μου είχε πει, Αυτό που ήθελε, ένα μοντέλο – τραγουδιστής στυλ Ρουβάς. Προσπαθώ να βρω γιατί αυτός ο τύπος πήγε να πει αυτά τα απόλυτα ψεύδη για το άτομο μου. Καταλαβαίνω ότι είχε αυτό το σκοπό, επειδή μου το είχε πει όταν συναντηθήκαμε. Ανακάλεσα από την μνήμη μου τη συνάντηση μου μαζί του από την ανάγνωση της μήνυσής του» είπε.

Παράλληλα, αρνήθηκε ότι ήρθε ποτέ στο σπίτι του ο μηνυτής και ισχυρίζεται ότι απεικονίσεις από το εσωτερικό του σπιτιού του και της θέας που έχει, υπάρχουν στο διαδίκτυο, από ρεπορταζ που είχαν γίνει, καθώς και ότι ο ίδιος έχει αναρτήσει φωτογραφίες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

“Τα κατασκεύασαν οι δικηγόροι”

Ο Δημ. Λιγνάδης αναφέρθηκε και κατά τον πληρεξουσίων δικηγόρων της πολιτικής αγωγής, Γιάννη Βλάχο και Μαρία Κουρτέση, χαρακτηρίζοντας… “open call” την προτροπή που έκαναν μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εμφανιστούν περισσότεροι καταγγέλοντες, δίχως όμως ο κατηγορούμενος να είναι σε θέση να εξηγεί τους λόγους που οι δικηγόροι προχώρησαν σε αυτή την κίνηση.

Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι το ανοικτό κάλεσμα για καταγγελίες σεξουαλικών παρενοχλήσεων εκ μέρους σας, έγινε για να σας καθαιρέσουν από τη θέση του καλλιτεχνικού Διευθυντού;

Απόκριση: Επειδή δεν έγινε καμία καταγγελία, τα κατασκεύασαν οι ίδιοι οι Δικηγόροι.

Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι η μήνυση του πρώτου μηνυτή είναι κίβδηλη; Πιο συγκεκριμένα, ότι ο ως άνω Δικηγόρος, κατασκεύασε τη μήνυση του Αλί;

Απόκριση: Ο συγκεκριμένες άνθρωπος, έφτιαξε μια καταγγελία από το πουθενά. Δεν ξέρω ποιο ήταν το έναυσμα. Λέω λοιπόν ότι το περιεχόμενο της μήνυσης το κατασκεύασε ο ως άνω Δικηγόρος.

Αναφορικά με το δεύτερο καταγγέλλοντα, υποστήριξε πως τον γνώρισε το 2015, μέσω τρίτων σε ένα ταχυφαγείο. Ο κατηγορούμενος, ο οποίος δήλωσε αμφιφυλόφιλος, εξηγώντας ότι “μέχρι τώρα είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο”, είπε στην ανακρίτρια: “Είχαμε φιλική οικειότητα, δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του συναφιού μου, μπορώ να κάνω παρέα και με ανθρώπους που γνώρισα σε ένα παγκάκι. Μου αρέσει να γνωρίζω κόσμο και να ξεφεύγω από τα στερεότυπα. Αυτό πολλές φορές είναι και παρερμηνεύσημο”.

“Φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου”

Όπως ισχυρίστηκε, φιλοξένησε για μερικές ημέρες το δεύτερο μηνυτή στο σπίτι του, στις αρχές του 2016, όταν εκείνος του χτύπησε την πόρτα με μία βαλίτσα στο χέρι και του είπε ότι δεν έχει που να μείνει γιατί τον έδιωξαν οι δικοί του. «Μπες αλλά θα μείνει στον καναπέ μου, όχι στο κρεβάτι μου» υποστήριξε ότι είπε και πρόσθεσε ότι δεν ήλθαν ποτέ σε επαφή.

Ερώτηση: Τον Αύγουστο του 2015, που ήσασταν;

Απόκριση: στην Ιθάκη. Από 1-19 Αυγούστου του 2015, ήμουν εκεί.

Ερώτηση: Δεν σας προξενεί εντύπωση ότι περιγράφει τη σεξουαλική σας αυτή πράξη με τη χρήση βίος, εξαιρετικά αναλυτικά;

Απόκριση: Δεν μου κάνει εντύπωση, γιατί οι περιγραφές τις οποίες διάβασα, είναι τραγελαφικές και σε κάθε άλλη περίπτωση θα μου προκαλούσαν θυμηδία.

Ερώτηση: Όταν έμενε μαζί σας, ποιος σας βοηθούσε στην καθαριότητα στο σπίτι;

Απόκριση: Τότε είχα μια κυρία, η οποία είναι Γεωργιανή και είναι κόρη της κυρίας που φροντίζει την κατάκοιτη μητέρα μου. Ουδέποτε είχα κάποιο ανήλικο αγόρι να καθαρίζει το σπίτι μου, όπως με ρωτάτε. Ούτε είχα ανήλικα παιδιά να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι μου. Σε κάθε κατάθεση υπάρχει πάντα και ένα κεφάλαιο ύπαρξης ανηλίκων. Δηλαδή φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου. Εγώ, έκανα κάποιες παραστάσεις μόνο με παιδιά, όπως το «Billy Eliot» και δεν βρέθηκε κανένα παιδί, καμία μάνα και κανένας πατέρας να κάνει κάποια καταγγελία. Είχαμε 50 παιδιά στην εν λόγω παράσταση.

Ο Δημ. Λιγνάδης αναφέρθηκε και στην κατάθεση μάρτυρα, ο οποίος έχει υποστηρίξει πως ο κατηγορούμενος διατηρούσε εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσακείου. Και για αυτή την καταγγελία, ο σκηνοθέτης υποστηρίζει ότι αποτέλεσμα “κακώδη συμπλεγματισμού” διότι ο μάρτυρας δεν απάντησε την επαγγελματική σταδιοδρομία που επεδίωξε.

Λέει ιχαρακτηριστικά: “Κάναμε παρέα με τον Γ.Χ., τον εκτιμούσα, με ερωτεύτηκε πολύ, πήγαινα σπίτι του και κάποια στιγμή χωρίσαμε. (…) Ψεύδεται ασυστόλως όταν λέει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου το 1999 – 2000. Εγώ στο Αρσάκειο εργάστηκα από το 1993 περίπου έως το 2001, γιατί το 2002 πήγα στο Κολλέγιο όπου εργάστηκα για τρία χρόνια. Και στα δυο σχολεία είχα το εργαστήριο θεάτρου και έκανα μάθημα και σε αγόρια και σε κορίτσια. Οι γονείς και τα παιδιά του Αρσάκειου καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μου εκεί, είχαν και έχουν τεράστια εκτίμηση στο πρόσωπό μου. Περίπου 500 παιδιά του Αρσάκειου, Γυμνάσιου και Λυκείου, διδάχτηκαν θέατρο από εμένα.

Ερώτηση: Πως εξηγείτε το γεγονός ότι λέει, αυτά που λέει για εσάς;

Απόκριση: Κακώδης συμπλεγματισμός επειδή δεν έκανε την καριέρα που ήθελε. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που πέτυχε χωρίς να χρησιμοποιώ τα στερεότυπα των συναδέλφων μου.

Ερώτηση: Χρησιμοποιούσατε ποτέ την φράση «τα παιδιά του Λιγνάδη»;

Απόκριση: Όχι, δεν μου λέει κάτι η φράση αυτή.

Τέλος, η δικαστική λειτουργός τον ρώτησε και για δύο ακόμα πρόσωπα – κλειδιά στην υπόθεση:

Για τη 40χρονη μάρτυρα είπε πως δεν την έχει απειλήσει ποτέ, αλλά την έχει προειδοποιήσει: “‘Εχει εμμονή με εμένα πάθους και μίσους πια. Πήρα τρεις φορές τον πατέρα της και του είπα να κάνει κάτι να σώσει την κόρη του. …Όσα λέει στην κατάθεσή της είναι νοσηρά ψεύδη από αρχή μέχρι κεραίας. Ποτέ δεν της είπα ότι εάν μιλήσει θα της κάνω κακό, θα της τινάξω τα μυαλά με ένα πιστόλι, ότι θα βλάψω την οικογένειά της και ότι δεν θα βρει ποτέ δουλειά. Με συγκεκριμένη γυναίκα δεν είχα ποτέ καμία ερωτική σχέση”.

Για τη μήνυση του Βασίλη Κ., τα αδικήματα της οποίας έχουν παραγραφή ανέφερε ότι είναι “μυθοπλασία από την αρχή μέχρι το τέλος”.

Ερώτηση: Όλοι αυτοί οι καταγγέλλοντες στη δικογραφία που αναφέρουν περιστατικά γενετήσιων πράξεων με ανηλίκους, εμπεριέχοντας βία και μη, λένε ψέματα;

Απόκριση: Είναι μια διαδοχική ανάφλεξη, διότι γίνεται «open call» που το τρέχει το Σωματείο Ηθοποιών. Παίρνοντας την σκυτάλη από τον Βασίλη Κ. λένε όλοι τα ίδια πράγματα, γιατί ο σκοπός τους ήταν να φύγω από αυτή τη θέση. Μετά αυτό χρησιμοποιήθηκε και πολιτικά. Στην αρχή είπαν «τελειώστε τον Λιγνάδη», αυτή είναι η άποψή μου και μετά και τον αδερφό μου. Ο Βασίλης Κ. τον οποίο εγώ δεν γνωρίζω, ο άνθρωπος μπορεί πράγματι να ήρθε στο θέατρο, λέει ότι είχαμε μια τετράχρονη σχέση”.

πηγή: news247.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Λιγνάδης: “Μετά την παραίτησή μου, έμεινα δυο ημέρες στην Κούρκουλα και μετά σε φίλο…

Λιγνάδης: Δυο νέα θύματα βιασμού έτοιμα να καταθέσουν στην ανακρίτρια – Περιγραφές που σοκάρουν

Γίνετε συνδρομητές στο «Δικαστικό Ρεπορτάζ», το κορυφαίο μηνιαίο περιοδικό για τη Δικαιοσύνη. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις