Επί μία συνεχόμενη εβδομάδα προσπαθούσα να επικοινωνήσω με το Ταμείο Νομικών που βρίσκεται στη Σωκράτους ώστε να κλείσω ραντεβού για διεκπεραίωση τυπικού ζητήματος που απαιτούσε τη φυσική μου παρουσία.
Όπως φαντάζεστε, παρά τις συνεχείς οχλήσεις μου (πάνω από 100 τηλεφωνήματα) δεν μπόρεσα να πιάσω γραμμή, γιατί τα τηλέφωνα ήταν προφανώς κατεβασμένα. Έτσι αποφάσισα να πάρω την κατάσταση στα χέρια μου και παράτησα τη δουλειά μου, όχι για να εξυπηρετηθώ, αλλά για να καταφέρω να κλείσω ένα ραντεβού!
Μάταια όμως. Την πρώτη φορά έκανα το λάθος να φτάσω ένα ολόκληρο τέταρτο πριν τη λήξη του ωραρίου (1:45), πράγμα που είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορέσω να μην εξυπηρετηθώ λόγω φόρτου εργασίας (όπου φόρτος βάλτε εσείς τέσσερα άτομα).
Σήμερα, 22-10-21, έκανα μία ακόμα απόπειρα να προσεγγίσω το κτήριο. Φτάνοντας είδα τέσσερεις συναδέλφους να περιμένουν έξω και αναρωτήθηκα γιατί. Η πόρτα ήταν κλειδωμένη και δεν άνοιγε κανείς. Ύστερα από αναμονή κάποιων λεπτών, μία συνάδελφος παρατήρησε στο κάτω μέρος της πόρτας, και σε μη εμφανές σημείο, ένα κολλημένο χαρτί που έλεγε ότι το κτήριο θα παραμείνει κλειστό τόσο σήμερα, όσο και την ερχόμενη Δευτέρα, λόγω συντήρησης του κτηρίου.
Δυστυχώς κάτι μου λέει ότι οι εργασίες συντήρησης θα παραταθούν και ως εκ τούτου οι εργαζόμενοι στο Ταμείο Νομικών θα αναγκαστούν να κάνουν υποχρεωτικές διακοπές όλη την ερχόμενη εβδομάδα, αν υπολογίσουμε τα Σαββατοκύριακα και την αργία της 28ης. Όλο αυτό το διάστημα θα συνεχίσουν να πληρώνονται κανονικά (όπως έκαναν και τα δύο χρόνια του lock down), ενώ δεν θα παρέχουν καμία υπηρεσία.
Στα σοβαρά τώρα.
• Από πότε υπάλληλοι με αφορμή εργασίες συντήρησης δεν πηγαίνουν στα γραφεία τους ;
• Από πότε υπάλληλοι έχουν το δικαίωμα να κατεβάζουν επ΄αόριστον τα τηλέφωνα και να αρνούνται να παρέχουν τις οριζόμενες από το νόμο υπηρεσίες τους ;
• Τέλος από πότε οι συγκεκριμένες κυρίες έχουν το δικαίωμα να μας συμπεριφέρονται λες και είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας, και από πότε η εξυπηρέτησή μας έγκειται στη διακριτική τους ευχέρεια ;
Η απάντηση είναι προφανής. Η απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά θα συνεχίσει να υπάρχει έως ότου εμείς σαν κλάδος (αλλά κυρίως οι εκπρόσωποί μας), τους συμπεριφερόμαστε ως έχοντες δικαίωμα ασυλίας.
Και μην μου πει κανείς για τη (καλοδεχούμενη) μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε ο πρόεδρος και η διοικούσα επιτροπή της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων, στον εισαγγελέα του Α.Π.
Γιατί η κατάθεση αυτής της μηνυτήριας αναφοράς έρχεται καθυστερημένα, και προδήλως λίγο πριν τη λήξη της προεκλογικής περιόδου.
Όσον αφορά τις διάφορες επιστολές του προέδρου και της διοικούσας επιτροπής προς το υπουργείο, αυτές είχαν μορφή ευχετήριας επιστολής. Άλλωστε ποτέ η επιστολική πολιτική δεν είχε (και δεν θα έχει) αποτέλεσμα. Η μηνυτήρια αναφορά σίγουρα είναι ένα μέσο, που άργησε όμως να ασκηθεί. Και πολύ φοβάμαι ότι ασκήθηκε περισσότερο για λόγους εντυπώσεων, παρά ουσίας.
Επειδή εδώ όμως δεν είμαστε μόνο για να κριτικάρουμε, αλλά και για να προτείνουμε, πρέπει ως κλάδος να απαιτήσουμε την αξιολόγηση των υπαλλήλων, την απλούστευση διαδικασιών κατάθεσης πειθαρχικών αναφορών και την διενέργεια ΕΔΕ από υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Δικαιοσύνης (και όχι από συναδέλφους των καταγγελλόμενων).
Όσο για τους εκπροσώπους μας, δυστυχώς δεν τρέφω καμία ελπίδα.
Ας προσπαθήσουμε, τουλάχιστον, ο καθένας κατά μόνας να βάλουμε τέλος στην καθημερινή υποβάθμιση που ζούμε ως δικηγόροι, αλλά πρωτίστως ως άνθρωποι.
ΥΓ: Προφανώς όλα τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, αλλά και διάφορα υποθηκοφυλακεία, κτηματολογικά γραφεία, ειρηνοδικεία, και ορισμένες γραμματείες ποινικών και αστικών δικαστηρίων.
Δημήτρης Μπελδέκος, Δικηγόρος Αθηνών
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιωνή: Ακριβή όσα καταγγέλλω για Παπαγγελόπουλο -Δεν υπήρξε παρέμβαση Ισραήλ για τη συνάντηση στο Μαξίμου
Αιγάλεω: Τη Δευτέρα απολογείται ο 20χρονος που φέρεται να σκότωσε την μητέρα του – Οδηγήθηκε το απόγευμα στον Εισαγγελέα